Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Claas Ares 697 ATZ 140 KM 103 kW | 140 KM | -1 Nm | 154 KM *+14 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 161 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 170 KM *+30 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | Claas Ares 836 194 KM 143 kW | 194 KM | -1 Nm | 214 KM *+20 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 224 KM *+30 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 236 KM *+42 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |