Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dacia Duster 1.5 dCi 107 KM 79 kW | 107 KM | 240 Nm | 118 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 124 KM+17 KM | 311 Nm+71 Nm | 131 KM *+24 KM * | 327 Nm *+87 Nm * |
diesel | Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 124 KM+14 KM | 275 Nm+35 Nm | 132 KM *+22 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Dacia Duster 1.5 dCi 86 KM 63 kW | 86 KM | 200 Nm | 95 KM *+9 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+16 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+22 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
diesel | Dacia Duster 1.5 dCi 90 KM 66 kW | 90 KM | 200 Nm | 100 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 102 KM+12 KM | 235 Nm+35 Nm | 108 KM *+18 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Dacia Duster 1.6 105 KM 77 kW | 105 KM | 148 Nm | 109 KM *+4 KM * | 153 Nm *+5 Nm * | 112 KM+7 KM | 164 Nm+16 Nm | 118 KM *+13 KM * | 178 Nm *+30 Nm * |