Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Daewoo Musso 2.3 TD 101 KM 74 kW | 101 KM | 211 Nm | 112 KM *+11 KM * | 233 Nm *+22 Nm * | 117 KM *+16 KM * | 254 Nm *+43 Nm * | 123 KM *+22 KM * | 275 Nm *+64 Nm * |
diesel | Daewoo Musso 2.9 TD 120 KM 88 kW | 120 KM | 250 Nm | 132 KM *+12 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 158 KM+38 KM | 306 Nm+56 Nm | 166 KM *+46 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
benzyna | Daewoo Musso 3.2 220 KM 162 kW | 220 KM | 340 Nm | 227 KM *+7 KM * | 351 Nm *+11 Nm * | 239 KM+19 KM | 370 Nm+30 Nm | 251 KM *+31 KM * | 408 Nm *+68 Nm * |