Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Daewoo Nexia 1.5 75 KM 55 kW | 75 KM | 123 Nm | 78 KM *+3 KM * | 127 Nm *+4 Nm * | 114 KM+39 KM | 136 Nm+13 Nm | 120 KM *+45 KM * | 148 Nm *+25 Nm * |
benzyna | Daewoo Nexia 1.5 85 KM 62 kW | 85 KM | 130 Nm | 88 KM *+3 KM * | 134 Nm *+4 Nm * | 99 KM+14 KM | 150 Nm+20 Nm | 104 KM *+19 KM * | 158 Nm *+28 Nm * |
benzyna | Daewoo Nexia 1.5 90 KM 66 kW | 90 KM | 137 Nm | 93 KM *+3 KM * | 142 Nm *+5 Nm * | 99 KM+9 KM | 150 Nm+13 Nm | 104 KM *+14 KM * | 165 Nm *+28 Nm * |