Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Daewoo Nubira III 1.4 94 KM 69 kW | 94 KM | 130 Nm | 97 KM *+3 KM * | 134 Nm *+4 Nm * | 105 KM+11 KM | 143 Nm+13 Nm | 111 KM *+17 KM * | 156 Nm *+26 Nm * |
benzyna | Daewoo Nubira III 1.6 109 KM 80 kW | 109 KM | 149 Nm | 113 KM *+4 KM * | 154 Nm *+5 Nm * | 118 KM+9 KM | 158 Nm+9 Nm | 124 KM *+15 KM * | 179 Nm *+30 Nm * |
benzyna | Daewoo Nubira III 1.8 122 KM 90 kW | 122 KM | 165 Nm | 126 KM *+4 KM * | 170 Nm *+5 Nm * | 132 KM+10 KM | 174 Nm+9 Nm | 139 KM *+17 KM * | 198 Nm *+33 Nm * |