Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Dodge Avenger 2.0 CRD 140 KM 103 kW | 140 KM | 335 Nm | 154 KM *+14 KM * | 369 Nm *+34 Nm * | 182 KM+42 KM | 449 Nm+114 Nm | 192 KM *+52 KM * | 472 Nm *+137 Nm * |
benzyna | Dodge Avenger 2.0 156 KM 115 kW | 156 KM | 191 Nm | 161 KM *+5 KM * | 197 Nm *+6 Nm * | 165 KM+9 KM | 202 Nm+11 Nm | 174 KM *+18 KM * | 230 Nm *+39 Nm * |