Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Ferrari 360 Modena 3.6 V8 400 KM 294 kW | 400 KM | 373 Nm | 412 KM *+12 KM * | 385 Nm *+12 Nm * | 426 KM+26 KM | 400 Nm+27 Nm | 448 KM *+48 KM * | 448 Nm *+75 Nm * |
benzyna | Ferrari 360 Modena Challange Stradale 3.6 V8 425 KM 313 kW | 425 KM | 373 Nm | 438 KM *+13 KM * | 385 Nm *+12 Nm * | 450 KM+25 KM | 400 Nm+27 Nm | 473 KM *+48 KM * | 448 Nm *+75 Nm * |
benzyna | Ferrari 360 Modena Spider 3.6 V8 400 KM 294 kW | 400 KM | 373 Nm | 412 KM *+12 KM * | 385 Nm *+12 Nm * | 426 KM+26 KM | 400 Nm+27 Nm | 448 KM *+48 KM * | 448 Nm *+75 Nm * |