Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Fiat Brava 182 1.9 JTD 101 KM 74 kW | 101 KM | 200 Nm | 112 KM *+11 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 117 KM+16 KM | 270 Nm+70 Nm | 123 KM *+22 KM * | 284 Nm *+84 Nm * |
diesel | Fiat Brava 182 1.9 JTD 105 KM 77 kW | 105 KM | 210 Nm | 116 KM *+11 KM * | 232 Nm *+22 Nm * | 130 KM+25 KM | 263 Nm+53 Nm | 137 KM *+32 KM * | 277 Nm *+67 Nm * |
benzyna | Fiat Brava 182 1.6 103 KM 76 kW | 103 KM | 145 Nm | 107 KM *+4 KM * | 150 Nm *+5 Nm * | 111 KM+8 KM | 157 Nm+12 Nm | 117 KM *+14 KM * | 174 Nm *+29 Nm * |