Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Fiat Panda 169 1.3 JTD Multijet 70 KM 51 kW | 70 KM | 170 Nm | 77 KM *+7 KM * | 188 Nm *+18 Nm * | 82 KM+12 KM | 200 Nm+30 Nm | 87 KM *+17 KM * | 221 Nm *+51 Nm * |
benzyna | Fiat Panda 169 1.1 54 KM 40 kW | 54 KM | 88 Nm | 56 KM *+2 KM * | 91 Nm *+3 Nm * | 60 KM+6 KM | 94 Nm+6 Nm | 63 KM *+9 KM * | 106 Nm *+18 Nm * |
benzyna | Fiat Panda 169 1.2 60 KM 44 kW | 60 KM | 98 Nm | 62 KM *+2 KM * | 101 Nm *+3 Nm * | 66 KM+6 KM | 102 Nm+4 Nm | 70 KM *+10 KM * | 118 Nm *+20 Nm * |