Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Ford C-Max MK2 1.6 TDCi 115 KM 85 kW | 115 KM | 270 Nm | 127 KM *+12 KM * | 297 Nm *+27 Nm * | 137 KM+22 KM | 320 Nm+50 Nm | 144 KM *+29 KM * | 351 Nm *+81 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK2 1.6 TDCi 95 KM 70 kW | 95 KM | 205 Nm | 105 KM *+10 KM * | 226 Nm *+21 Nm * | 116 KM+21 KM | 260 Nm+55 Nm | 122 KM *+27 KM * | 273 Nm *+68 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK2 2.0 TDCi 140 KM 103 kW | 140 KM | 320 Nm | 154 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 180 KM+40 KM | 390 Nm+70 Nm | 189 KM *+49 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
diesel | Ford C-Max MK2 2.0 TDCI 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+17 KM | 444 Nm+44 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Ford C-Max MK2 1.0 EcoBoost 125 KM 92 kW | 125 KM | 200 Nm | 129 KM *+4 KM * | 206 Nm *+6 Nm * | 150 KM+25 KM | 240 Nm+40 Nm | 158 KM *+33 KM * | 252 Nm *+52 Nm * |
benzyna | Ford C-Max MK2 1.6 SCTi EcoBoost 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 205 KM+55 KM | 310 Nm+70 Nm | 216 KM *+66 KM * | 326 Nm *+86 Nm * |