Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Ford Escort 1.6 90 KM 66 kW | 90 KM | 134 Nm | 93 KM *+3 KM * | 139 Nm *+5 Nm * | 102 KM+12 KM | 146 Nm+12 Nm | 108 KM *+18 KM * | 161 Nm *+27 Nm * |
benzyna | Ford Escort RS Cosworth 220 KM 162 kW | 220 KM | 304 Nm | 227 KM *+7 KM * | 314 Nm *+10 Nm * | 252 KM+32 KM | 354 Nm+50 Nm | 265 KM *+45 KM * | 372 Nm *+68 Nm * |
benzyna | Ford Escort RS2000 150 KM 110 kW | 150 KM | 190 Nm | 155 KM *+5 KM * | 196 Nm *+6 Nm * | 156 KM+6 KM | 200 Nm+10 Nm | 165 KM *+15 KM * | 228 Nm *+38 Nm * |