Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDi 150 KM 110 kW | 150 KM | 335 Nm | 165 KM *+15 KM * | 369 Nm *+34 Nm * | 180 KM+30 KM | 395 Nm+60 Nm | 189 KM *+39 KM * | 436 Nm *+101 Nm * |
diesel | Hyundai Santa Fe CM 2.2 CRDi 197 KM 145 kW | 197 KM | 422 Nm | 217 KM *+20 KM * | 465 Nm *+43 Nm * | 227 KM *+30 KM * | 507 Nm *+85 Nm * | 239 KM *+42 KM * | 549 Nm *+127 Nm * |