Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Iveco Tector T13 130 KM 95 kW | 130 KM | 440 Nm | 143 KM *+13 KM * | 485 Nm *+45 Nm * | 160 KM+30 KM | 540 Nm+100 Nm | 168 KM *+38 KM * | 572 Nm *+132 Nm * |
diesel | Iveco Tector T15 150 KM 110 kW | 150 KM | 500 Nm | 165 KM *+15 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 185 KM+35 KM | 620 Nm+120 Nm | 195 KM *+45 KM * | 651 Nm *+151 Nm * |
diesel | Iveco Tector T17 170 KM 125 kW | 170 KM | 575 Nm | 188 KM *+18 KM * | 633 Nm *+58 Nm * | 209 KM+39 KM | 730 Nm+155 Nm | 220 KM *+50 KM * | 767 Nm *+192 Nm * |
diesel | Iveco Tector T18 180 KM 132 kW | 180 KM | 590 Nm | 199 KM *+19 KM * | 649 Nm *+59 Nm * | 230 KM+50 KM | 800 Nm+210 Nm | 242 KM *+62 KM * | 840 Nm *+250 Nm * |
diesel | Iveco Tector T21 210 KM 154 kW | 210 KM | 690 Nm | 232 KM *+22 KM * | 760 Nm *+70 Nm * | 260 KM+50 KM | 900 Nm+210 Nm | 273 KM *+63 KM * | 945 Nm *+255 Nm * |
diesel | Iveco Tector T24 240 KM 176 kW | 240 KM | 840 Nm | 264 KM *+24 KM * | 925 Nm *+85 Nm * | 290 KM+50 KM | 1055 Nm+215 Nm | 305 KM *+65 KM * | 1108 Nm *+268 Nm * |
diesel | Iveco Tector T28 280 KM 206 kW | 280 KM | 950 Nm | 308 KM *+28 KM * | 1045 Nm *+95 Nm * | 334 KM+54 KM | 1170 Nm+220 Nm | 351 KM *+71 KM * | 1235 Nm *+285 Nm * |