Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Jaguar F-Type 3.0 V6 340 KM 250 kW | 340 KM | 450 Nm | 351 KM *+11 KM * | 464 Nm *+14 Nm * | 405 KM+65 KM | 456 Nm+6 Nm | 426 KM *+86 KM * | 540 Nm *+90 Nm * |
benzyna | Jaguar F-Type 3.0 V6 380 KM 279 kW | 380 KM | 460 Nm | 392 KM *+12 KM * | 474 Nm *+14 Nm * | 407 KM *+27 KM * | 507 Nm *+47 Nm * | 428 KM *+48 KM * | 552 Nm *+92 Nm * |
benzyna | Jaguar F-Type 5.0 V8 495 KM 364 kW | 495 KM | 625 Nm | 510 KM *+15 KM * | 644 Nm *+19 Nm * | 530 KM *+35 KM * | 688 Nm *+63 Nm * | 557 KM *+62 KM * | 750 Nm *+125 Nm * |