Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Jeep Grand Cherokee WK2 3.0 CRD 241 KM 177 kW | 241 KM | 550 Nm | 266 KM *+25 KM * | 605 Nm *+55 Nm * | 287 KM+46 KM | 661 Nm+111 Nm | 302 KM *+61 KM * | 715 Nm *+165 Nm * |
diesel | Jeep Grand Cherokee WK2 3.0 CRD 250 KM 184 kW | 250 KM | 570 Nm | 275 KM *+25 KM * | 627 Nm *+57 Nm * | 280 KM+30 KM | 640 Nm+70 Nm | 300 KM *+50 KM * | 741 Nm *+171 Nm * |