Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | John Deere 7 series 7530 179 KM 132 kW | 179 KM | -1 Nm | 197 KM *+18 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 206 KM *+27 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 217 KM *+38 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | John Deere 7 series 7830 201 KM 148 kW | 201 KM | -1 Nm | 222 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 232 KM *+31 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 244 KM *+43 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | John Deere 7 series 7830 207 KM 152 kW | 207 KM | -1 Nm | 228 KM *+21 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 239 KM *+32 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 251 KM *+44 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |
diesel | John Deere 7 series 7930 222 KM 163 kW | 222 KM | -1 Nm | 245 KM *+23 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 256 KM *+34 KM * | -1 Nm *+0 Nm * | 269 KM *+47 KM * | -1 Nm *+0 Nm * |