Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Kia Cerato 1.5 CRDi 102 KM 75 kW | 102 KM | 235 Nm | 113 KM *+11 KM * | 259 Nm *+24 Nm * | 120 KM+18 KM | 266 Nm+31 Nm | 126 KM *+24 KM * | 306 Nm *+71 Nm * |
diesel | Kia Cerato 1.6 CRDi 116 KM 85 kW | 116 KM | 255 Nm | 128 KM *+12 KM * | 281 Nm *+26 Nm * | 140 KM+24 KM | 318 Nm+63 Nm | 147 KM *+31 KM * | 334 Nm *+79 Nm * |
diesel | Kia Cerato 2.0 CRDi 113 KM 83 kW | 113 KM | 245 Nm | 125 KM *+12 KM * | 270 Nm *+25 Nm * | 130 KM+17 KM | 302 Nm+57 Nm | 137 KM *+24 KM * | 319 Nm *+74 Nm * |