Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Kia Rio 1.1 CRDi 75 KM 55 kW | 75 KM | 153 Nm | 83 KM *+8 KM * | 169 Nm *+16 Nm * | 95 KM+20 KM | 195 Nm+42 Nm | 100 KM *+25 KM * | 205 Nm *+52 Nm * |
diesel | Kia Rio 1.5 CRDi 110 KM 81 kW | 110 KM | 235 Nm | 122 KM *+12 KM * | 259 Nm *+24 Nm * | 120 KM+10 KM | 266 Nm+31 Nm | 132 KM *+22 KM * | 306 Nm *+71 Nm * |
benzyna | Kia Rio 1.2 MPI 85 KM 63 kW | 85 KM | 121 Nm | 88 KM *+3 KM * | 125 Nm *+4 Nm * | 88 KM+3 KM | 126 Nm+5 Nm | 94 KM *+9 KM * | 146 Nm *+25 Nm * |