Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Kia Sorento III 2.0 CRDi 184 KM 135 kW | 184 KM | 382 Nm | 203 KM *+19 KM * | 421 Nm *+39 Nm * | 209 KM+25 KM | 438 Nm+56 Nm | 221 KM *+37 KM * | 497 Nm *+115 Nm * |
diesel | Kia Sorento III 2.2 CRDi 197 KM 145 kW | 197 KM | 421 Nm | 217 KM *+20 KM * | 464 Nm *+43 Nm * | 227 KM *+30 KM * | 506 Nm *+85 Nm * | 239 KM *+42 KM * | 548 Nm *+127 Nm * |
diesel | Kia Sorento III 2.2 CRDi 200 KM 147 kW | 200 KM | 441 Nm | 221 KM *+21 KM * | 486 Nm *+45 Nm * | 230 KM *+30 KM * | 530 Nm *+89 Nm * | 242 KM *+42 KM * | 574 Nm *+133 Nm * |