Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | MAN TGX 400 KM 294 kW | 400 KM | 1900 Nm | 441 KM *+41 KM * | 2090 Nm *+190 Nm * | 460 KM+60 KM | 2100 Nm+200 Nm | 483 KM *+83 KM * | 2470 Nm *+570 Nm * |
diesel | MAN TGX 440 KM 324 kW | 440 KM | 2100 Nm | 485 KM *+45 KM * | 2310 Nm *+210 Nm * | 510 KM+70 KM | 2400 Nm+300 Nm | 536 KM *+96 KM * | 2730 Nm *+630 Nm * |
diesel | MAN TGX 480 KM 353 kW | 480 KM | 2300 Nm | 528 KM *+48 KM * | 2530 Nm *+230 Nm * | 570 KM+90 KM | 2700 Nm+400 Nm | 599 KM *+119 KM * | 2990 Nm *+690 Nm * |