Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mazda 6 II 2.0 MZR-CD 140 KM 103 kW | 140 KM | 330 Nm | 154 KM *+14 KM * | 364 Nm *+34 Nm * | 164 KM+24 KM | 380 Nm+50 Nm | 173 KM *+33 KM * | 429 Nm *+99 Nm * |
diesel | Mazda 6 II 2.2 MZR-CD 129 KM 95 kW | 129 KM | 340 Nm | 142 KM *+13 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 156 KM+27 KM | 390 Nm+50 Nm | 164 KM *+35 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Mazda 6 II 2.2 MZR-CD 163 KM 120 kW | 163 KM | 360 Nm | 180 KM *+17 KM * | 397 Nm *+37 Nm * | 197 KM+34 KM | 469 Nm+109 Nm | 207 KM *+44 KM * | 493 Nm *+133 Nm * |
diesel | Mazda 6 II 2.2 MZR-CD 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 205 KM+25 KM | 457 Nm+57 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Mazda 6 II 2.2 MZR-CD 185 KM 136 kW | 185 KM | 400 Nm | 204 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 210 KM+25 KM | 460 Nm+60 Nm | 222 KM *+37 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Mazda 6 II 2.0 DISI 155 KM 114 kW | 155 KM | 193 Nm | 160 KM *+5 KM * | 199 Nm *+6 Nm * | 162 KM+7 KM | 202 Nm+9 Nm | 171 KM *+16 KM * | 232 Nm *+39 Nm * |
benzyna | Mazda 6 II 2.3 MPS 260 KM 191 kW | 260 KM | 380 Nm | 268 KM *+8 KM * | 392 Nm *+12 Nm * | 285 KM+25 KM | 420 Nm+40 Nm | 300 KM *+40 KM * | 456 Nm *+76 Nm * |