Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 150 KM 110 kW | 150 KM | 380 Nm | 165 KM *+15 KM * | 419 Nm *+39 Nm * | 192 KM+42 KM | 443 Nm+63 Nm | 202 KM *+52 KM * | 494 Nm *+114 Nm * |
diesel | Mazda 6 III 2.2 SKYACTIV-D 175 KM 129 kW | 175 KM | 420 Nm | 193 KM *+18 KM * | 463 Nm *+43 Nm * | 197 KM+22 KM | 472 Nm+52 Nm | 210 KM *+35 KM * | 546 Nm *+126 Nm * |
benzyna | Mazda 6 III 2.0 SKY-G 145 KM 107 kW | 145 KM | 210 Nm | 150 KM *+5 KM * | 217 Nm *+7 Nm * | 156 KM *+11 KM * | 232 Nm *+22 Nm * | 164 KM *+19 KM * | 252 Nm *+42 Nm * |
benzyna | Mazda 6 III 2.0 SKY-G 165 KM 121 kW | 165 KM | 210 Nm | 170 KM *+5 KM * | 217 Nm *+7 Nm * | 177 KM *+12 KM * | 232 Nm *+22 Nm * | 186 KM *+21 KM * | 252 Nm *+42 Nm * |
benzyna | Mazda 6 III 2.5 SKY-G 192 KM 141 kW | 192 KM | 256 Nm | 198 KM *+6 KM * | 264 Nm *+8 Nm * | 206 KM *+14 KM * | 282 Nm *+26 Nm * | 217 KM *+25 KM * | 308 Nm *+52 Nm * |