Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mercedes CL C216 500 388 KM 286 kW | 388 KM | 530 Nm | 400 KM *+12 KM * | 546 Nm *+16 Nm * | 405 KM+17 KM | 550 Nm+20 Nm | 427 KM *+39 KM * | 636 Nm *+106 Nm * |
benzyna | Mercedes CL C216 600 517 KM 380 kW | 517 KM | 830 Nm | 533 KM *+16 KM * | 855 Nm *+25 Nm * | 557 KM+40 KM | 910 Nm+80 Nm | 585 KM *+68 KM * | 996 Nm *+166 Nm * |
benzyna | Mercedes CL C216 63 AMG 525 KM 386 kW | 525 KM | 630 Nm | 541 KM *+16 KM * | 649 Nm *+19 Nm * | 543 KM+18 KM | 653 Nm+23 Nm | 578 KM *+53 KM * | 756 Nm *+126 Nm * |
benzyna | Mercedes CL C216 65 AMG 612 KM 450 kW | 612 KM | 1000 Nm | 631 KM *+19 KM * | 1030 Nm *+30 Nm * | 693 KM+81 KM | 1100 Nm+100 Nm | 728 KM *+116 KM * | 1200 Nm *+200 Nm * |