Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Mini John Cooper Works 1.6 Turbo 211 KM 155 kW | 211 KM | 260 Nm | 218 KM *+7 KM * | 268 Nm *+8 Nm * | 238 KM+27 KM | 305 Nm+45 Nm | 250 KM *+39 KM * | 321 Nm *+61 Nm * |
benzyna | Mini John Cooper Works 2.0 Turbo 231 KM 170 kW | 231 KM | 320 Nm | 238 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 248 KM *+17 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 261 KM *+30 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |