Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Patrol Y61 2.8 TD 129 KM 94 kW | 129 KM | 261 Nm | 142 KM *+13 KM * | 288 Nm *+27 Nm * | 149 KM *+20 KM * | 314 Nm *+53 Nm * | 157 KM *+28 KM * | 340 Nm *+79 Nm * |
diesel | Nissan Patrol Y61 2.8 TD 135 KM 99 kW | 135 KM | 261 Nm | 149 KM *+14 KM * | 288 Nm *+27 Nm * | 156 KM *+21 KM * | 314 Nm *+53 Nm * | 164 KM *+29 KM * | 340 Nm *+79 Nm * |
diesel | Nissan Patrol Y61 3.0 Di 160 KM 118 kW | 160 KM | 363 Nm | 176 KM *+16 KM * | 400 Nm *+37 Nm * | 184 KM *+24 KM * | 436 Nm *+73 Nm * | 194 KM *+34 KM * | 472 Nm *+109 Nm * |