Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Nissan Pulsar 1.5 dCi 110 KM 81 kW | 110 KM | 240 Nm | 122 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 127 KM+17 KM | 282 Nm+42 Nm | 134 KM *+24 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
benzyna | Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM 85 kW | 115 KM | 190 Nm | 119 KM *+4 KM * | 196 Nm *+6 Nm * | 124 KM *+9 KM * | 210 Nm *+20 Nm * | 131 KM *+16 KM * | 228 Nm *+38 Nm * |
benzyna | Nissan Pulsar 1.6 DIG-T 190 KM 140 kW | 190 KM | 240 Nm | 196 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 204 KM *+14 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 215 KM *+25 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |