Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Peugeot 106 1.4 75 KM 55 kW | 75 KM | 111 Nm | 78 KM *+3 KM * | 115 Nm *+4 Nm * | 84 KM+9 KM | 120 Nm+9 Nm | 89 KM *+14 KM * | 134 Nm *+23 Nm * |
benzyna | Peugeot 106 1.4 95 KM 70 kW | 95 KM | 136 Nm | 98 KM *+3 KM * | 141 Nm *+5 Nm * | 109 KM+14 KM | 140 Nm+4 Nm | 115 KM *+20 KM * | 164 Nm *+28 Nm * |
benzyna | Peugeot 106 1.6 118 KM 87 kW | 118 KM | 145 Nm | 122 KM *+4 KM * | 150 Nm *+5 Nm * | 129 KM+11 KM | 160 Nm+15 Nm | 136 KM *+18 KM * | 174 Nm *+29 Nm * |