Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 5008 1.6 HDi FAP 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+18 KM | 280 Nm+40 Nm | 137 KM *+25 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Peugeot 5008 2.0 16V 2.0 HDiF 150 KM 110 kW | 150 KM | 340 Nm | 165 KM *+15 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 177 KM+27 KM | 426 Nm+86 Nm | 186 KM *+36 KM * | 448 Nm *+108 Nm * |
diesel | Peugeot 5008 2.0 16V 2.0 HDiF 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 188 KM+25 KM | 402 Nm+62 Nm | 198 KM *+35 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
benzyna | Peugeot 5008 1.6THP 155 KM 114 kW | 155 KM | 240 Nm | 160 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 184 KM+29 KM | 295 Nm+55 Nm | 194 KM *+39 KM * | 310 Nm *+70 Nm * |