Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot Boxer I 2.0 HDI 84 KM 62 kW | 84 KM | 192 Nm | 93 KM *+9 KM * | 212 Nm *+20 Nm * | 115 KM+31 KM | 260 Nm+68 Nm | 121 KM *+37 KM * | 273 Nm *+81 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer I 2.8 HDi 127 KM 94 kW | 127 KM | 300 Nm | 140 KM *+13 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 150 KM+23 KM | 380 Nm+80 Nm | 158 KM *+31 KM * | 399 Nm *+99 Nm * |
diesel | Peugeot Boxer I 2.8 HDi 146 KM 107 kW | 146 KM | 310 Nm | 161 KM *+15 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 177 KM+31 KM | 400 Nm+90 Nm | 186 KM *+40 KM * | 420 Nm *+110 Nm * |