Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot Expert 1.6 HDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 215 Nm | 100 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+21 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+27 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |
diesel | Peugeot Expert 2.0 HDi 120 KM 88 kW | 120 KM | 290 Nm | 132 KM *+12 KM * | 319 Nm *+29 Nm * | 146 KM+26 KM | 350 Nm+60 Nm | 154 KM *+34 KM * | 377 Nm *+87 Nm * |
diesel | Peugeot Expert 2.0 HDi 128 KM 94 kW | 128 KM | 320 Nm | 141 KM *+13 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 155 KM+27 KM | 345 Nm+25 Nm | 163 KM *+35 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |