Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot RCZ 2.0 HDi 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 201 KM+38 KM | 390 Nm+50 Nm | 212 KM *+49 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
benzyna | Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM 147 kW | 200 KM | 275 Nm | 206 KM *+6 KM * | 284 Nm *+9 Nm * | 216 KM+16 KM | 320 Nm+45 Nm | 227 KM *+27 KM * | 336 Nm *+61 Nm * |