Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Renault Megane I 1.9 dCi 102 KM 75 kW | 102 KM | 250 Nm | 113 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 122 KM+20 KM | 280 Nm+30 Nm | 129 KM *+27 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Renault Megane I 1.9 dTi 98 KM 72 kW | 98 KM | 200 Nm | 108 KM *+10 KM * | 221 Nm *+21 Nm * | 113 KM *+15 KM * | 240 Nm *+40 Nm * | 119 KM *+21 KM * | 260 Nm *+60 Nm * |
benzyna | Renault Megane I 2.0 140 KM 103 kW | 140 KM | 191 Nm | 145 KM *+5 KM * | 197 Nm *+6 Nm * | 147 KM+7 KM | 208 Nm+17 Nm | 155 KM *+15 KM * | 230 Nm *+39 Nm * |
benzyna | Renault Megane I 2.0 Williams 147 KM 108 kW | 147 KM | 175 Nm | 152 KM *+5 KM * | 181 Nm *+6 Nm * | 163 KM+16 KM | 195 Nm+20 Nm | 172 KM *+25 KM * | 210 Nm *+35 Nm * |