Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Saab 900 2.0 130 KM 96 kW | 130 KM | 177 Nm | 134 KM *+4 KM * | 183 Nm *+6 Nm * | 139 KM+9 KM | 189 Nm+12 Nm | 146 KM *+16 KM * | 213 Nm *+36 Nm * |
benzyna | Saab 900 2.0 Turbo 185 KM 136 kW | 185 KM | 263 Nm | 191 KM *+6 KM * | 271 Nm *+8 Nm * | 193 KM+8 KM | 305 Nm+42 Nm | 204 KM *+19 KM * | 321 Nm *+58 Nm * |