Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Seat Inca 1.9 TDI 100 KM 74 kW | 100 KM | 240 Nm | 111 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 133 KM+33 KM | 310 Nm+70 Nm | 140 KM *+40 KM * | 326 Nm *+86 Nm * |
diesel | Seat Inca 1.9 TDI 1Z 90 KM 66 kW | 90 KM | 185 Nm | 100 KM *+10 KM * | 204 Nm *+19 Nm * | 102 KM+12 KM | 220 Nm+35 Nm | 108 KM *+18 KM * | 241 Nm *+56 Nm * |