Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Skoda Fabia 6Y 1.4 TDI 70 KM 51 kW | 70 KM | 155 Nm | 77 KM *+7 KM * | 171 Nm *+16 Nm * | 84 KM+14 KM | 195 Nm+40 Nm | 89 KM *+19 KM * | 205 Nm *+50 Nm * |
diesel | Skoda Fabia 6Y 1.4 TDI 75 KM 55 kW | 75 KM | 195 Nm | 83 KM *+8 KM * | 215 Nm *+20 Nm * | 90 KM+15 KM | 220 Nm+25 Nm | 95 KM *+20 KM * | 254 Nm *+59 Nm * |
diesel | Skoda Fabia 6Y 1.9 TDI 101 KM 74 kW | 101 KM | 240 Nm | 112 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 133 KM+32 KM | 307 Nm+67 Nm | 140 KM *+39 KM * | 323 Nm *+83 Nm * |
diesel | Skoda Fabia 6Y 1.9 TDI RS 130 KM 96 kW | 130 KM | 310 Nm | 143 KM *+13 KM * | 341 Nm *+31 Nm * | 170 KM+40 KM | 400 Nm+90 Nm | 179 KM *+49 KM * | 420 Nm *+110 Nm * |