Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 177 KM+27 KM | 399 Nm+79 Nm | 186 KM *+36 KM * | 419 Nm *+99 Nm * |
diesel | Skoda Kodiaq 2.0 TDI 190 KM 140KW | 190 KM | 400 Nm | 210 KM *+20 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 219 KM *+29 KM * | 480 Nm *+80 Nm * | 230 KM *+40 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |