Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Skoda Yeti 5L FL 2.0 TDI CR 110 KM 81 kW | 110 KM | 250 Nm | 122 KM *+12 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 152 KM+42 KM | 330 Nm+80 Nm | 160 KM *+50 KM * | 347 Nm *+97 Nm * |
diesel | Skoda Yeti 5L FL 2.0 TDI CR 150 KM 110 kW | 150 KM | 320 Nm | 165 KM *+15 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 179 KM+29 KM | 398 Nm+78 Nm | 188 KM *+38 KM * | 418 Nm *+98 Nm * |
benzyna | Skoda Yeti 5L FL 1.4 TSI 150 KM 110 kW | 150 KM | 250 Nm | 155 KM *+5 KM * | 258 Nm *+8 Nm * | 180 KM+30 KM | 300 Nm+50 Nm | 189 KM *+39 KM * | 315 Nm *+65 Nm * |