Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Subaru Forester SG 2.5 Turbo 211 KM 155 kW | 211 KM | 320 Nm | 218 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 231 KM+20 KM | 355 Nm+35 Nm | 243 KM *+32 KM * | 384 Nm *+64 Nm * |
benzyna | Subaru Forester SG 2.5 Turbo 230 KM 169 kW | 230 KM | 320 Nm | 237 KM *+7 KM * | 330 Nm *+10 Nm * | 250 KM+20 KM | 385 Nm+65 Nm | 263 KM *+33 KM * | 405 Nm *+85 Nm * |