Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Valtra T 121 133 KM 98 kW | 133 KM | 550 Nm | 147 KM *+14 KM * | 605 Nm *+55 Nm * | 155 KM+22 KM | 640 Nm+90 Nm | 163 KM *+30 KM * | 715 Nm *+165 Nm * |
diesel | Valtra T 131 148 KM 109 kW | 148 KM | 580 Nm | 163 KM *+15 KM * | 638 Nm *+58 Nm * | 177 KM+29 KM | 670 Nm+90 Nm | 186 KM *+38 KM * | 754 Nm *+174 Nm * |
diesel | Valtra T 151 159 KM 117 kW | 159 KM | 620 Nm | 175 KM *+16 KM * | 682 Nm *+62 Nm * | 185 KM+26 KM | 750 Nm+130 Nm | 195 KM *+36 KM * | 806 Nm *+186 Nm * |
diesel | Valtra T 161 170 KM 125 kW | 170 KM | 660 Nm | 188 KM *+18 KM * | 727 Nm *+67 Nm * | 200 KM+30 KM | 755 Nm+95 Nm | 210 KM *+40 KM * | 858 Nm *+198 Nm * |
diesel | Valtra T 171 180 KM 132 kW | 180 KM | 670 Nm | 199 KM *+19 KM * | 738 Nm *+68 Nm * | 211 KM+31 KM | 755 Nm+85 Nm | 222 KM *+42 KM * | 871 Nm *+201 Nm * |
diesel | Valtra T 191 185 KM 136 kW | 185 KM | 680 Nm | 204 KM *+19 KM * | 749 Nm *+69 Nm * | 218 KM+33 KM | 785 Nm+105 Nm | 229 KM *+44 KM * | 884 Nm *+204 Nm * |