Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 163 KM 120 kW | 163 KM | 400 Nm | 180 KM *+17 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 197 KM+34 KM | 455 Nm+55 Nm | 207 KM *+44 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volkswagen Amarok 2.0 BiTDI 180 KM 132 kW | 180 KM | 400 Nm | 199 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 205 KM+25 KM | 460 Nm+60 Nm | 216 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volkswagen Amarok 2.0 TDI 122 KM 90 kW | 122 KM | 340 Nm | 135 KM *+13 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 150 KM+28 KM | 395 Nm+55 Nm | 158 KM *+36 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |