Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volkswagen Jetta VI 1.6 TDI 105 KM 77 kW | 105 KM | 250 Nm | 116 KM *+11 KM * | 275 Nm *+25 Nm * | 138 KM+33 KM | 298 Nm+48 Nm | 145 KM *+40 KM * | 325 Nm *+75 Nm * |
diesel | Volkswagen Jetta VI 2.0 TDI CR 140 KM 103 kW | 140 KM | 320 Nm | 154 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 182 KM+42 KM | 400 Nm+80 Nm | 192 KM *+52 KM * | 420 Nm *+100 Nm * |
benzyna | Volkswagen Jetta VI 1.2 TSI 105 KM 77 kW | 105 KM | 175 Nm | 109 KM *+4 KM * | 181 Nm *+6 Nm * | 113 KM *+8 KM * | 193 Nm *+18 Nm * | 119 KM *+14 KM * | 210 Nm *+35 Nm * |
benzyna | Volkswagen Jetta VI 1.4 TSI 122 KM 90 kW | 122 KM | 200 Nm | 126 KM *+4 KM * | 206 Nm *+6 Nm * | 127 KM+5 KM | 225 Nm+25 Nm | 135 KM *+13 KM * | 240 Nm *+40 Nm * |
benzyna | Volkswagen Jetta VI 2.0 TSI 200 KM 147 kW | 200 KM | 280 Nm | 206 KM *+6 KM * | 289 Nm *+9 Nm * | 235 KM+35 KM | 340 Nm+60 Nm | 247 KM *+47 KM * | 357 Nm *+77 Nm * |
benzyna | Volkswagen Jetta VI 2.5 170 KM 125 kW | 170 KM | 240 Nm | 176 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 180 KM+10 KM | 248 Nm+8 Nm | 189 KM *+19 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |