Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volkswagen Touareg II 3.0 TDI 240 KM 176 kW | 240 KM | 500 Nm | 264 KM *+24 KM * | 550 Nm *+50 Nm * | 287 KM+47 KM | 555 Nm+55 Nm | 302 KM *+62 KM * | 650 Nm *+150 Nm * |
diesel | Volkswagen Touareg II 4.2 TDI 340 KM 250 kW | 340 KM | 760 Nm | 375 KM *+35 KM * | 837 Nm *+77 Nm * | 400 KM+60 KM | 864 Nm+104 Nm | 420 KM *+80 KM * | 988 Nm *+228 Nm * |