Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
benzyna | Volkswagen up! 1.0 MPI 60 KM 44 kW | 60 KM | 95 Nm | 62 KM *+2 KM * | 98 Nm *+3 Nm * | 73 KM+13 KM | 100 Nm+5 Nm | 77 KM *+17 KM * | 114 Nm *+19 Nm * |
benzyna | Volkswagen up! 1.0 MPI 75 KM 55 kW | 75 KM | 95 Nm | 78 KM *+3 KM * | 98 Nm *+3 Nm * | 78 KM+3 KM | 100 Nm+5 Nm | 83 KM *+8 KM * | 114 Nm *+19 Nm * |
benzyna | Volkswagen up! 1.0 TSI 90 KM 66 kW | 90 KM | 160 Nm | 93 KM *+3 KM * | 165 Nm *+5 Nm * | 97 KM *+7 KM * | 176 Nm *+16 Nm * | 102 KM *+12 KM * | 192 Nm *+32 Nm * |