Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volvo V40 II 1.6 D2 115 KM 84 kW | 115 KM | 240 Nm | 127 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+15 KM | 285 Nm+45 Nm | 138 KM *+23 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Volvo V40 II 2.0 D3 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 190 KM+40 KM | 427 Nm+77 Nm | 200 KM *+50 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
diesel | Volvo V40 II 2.0 D3 177 KM 130 kW | 177 KM | 400 Nm | 195 KM *+18 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 180 KM+3 KM | 455 Nm+55 Nm | 213 KM *+36 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volvo V40 II 2.0 D4 190 KM 140 kW | 190 KM | 400 Nm | 210 KM *+20 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 219 KM *+29 KM * | 480 Nm *+80 Nm * | 230 KM *+40 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
benzyna | Volvo V40 II 1.6 T3 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 192 KM+42 KM | 319 Nm+79 Nm | 202 KM *+52 KM * | 335 Nm *+95 Nm * |
benzyna | Volvo V40 II 1.6 T4 180 KM 132 kW | 180 KM | 240 Nm | 186 KM *+6 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 205 KM+25 KM | 312 Nm+72 Nm | 216 KM *+36 KM * | 328 Nm *+88 Nm * |