Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Volvo XC90 2.4 D5 163 KM 120 kW | 163 KM | 340 Nm | 180 KM *+17 KM * | 375 Nm *+35 Nm * | 189 KM+26 KM | 405 Nm+65 Nm | 199 KM *+36 KM * | 442 Nm *+102 Nm * |
diesel | Volvo XC90 2.4 D5 185 KM 136 kW | 185 KM | 400 Nm | 204 KM *+19 KM * | 441 Nm *+41 Nm * | 210 KM+25 KM | 460 Nm+60 Nm | 222 KM *+37 KM * | 520 Nm *+120 Nm * |
diesel | Volvo XC90 2.4 D5 200 KM 147 kW | 200 KM | 420 Nm | 221 KM *+21 KM * | 463 Nm *+43 Nm * | 216 KM+16 KM | 484 Nm+64 Nm | 240 KM *+40 KM * | 546 Nm *+126 Nm * |