Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Kia Sportage II 2.0 CRDi 140 KM 103 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Kia Sportage II 2.0 CRDi 113 KM 83 kW | 113 KM | 245 Nm | 125 KM *+12 KM * | 270 Nm *+25 Nm * | 128 KM+15 KM | 305 Nm+60 Nm | 136 KM *+23 KM * | 321 Nm *+76 Nm * |
diesel | Kia Sportage II 2.0 CRDi 140 KM 103 kW | 140 KM | 304 Nm | 154 KM *+14 KM * | 335 Nm *+31 Nm * | 166 KM+26 KM | 350 Nm+46 Nm | 175 KM *+35 KM * | 396 Nm *+92 Nm * |