Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Kia Sportage IV 2.0 CRDi 136 KM 100 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Kia Sportage IV 1.7 CRDi 115 KM 85 kW | 115 KM | 280 Nm | 127 KM *+12 KM * | 308 Nm *+28 Nm * | 133 KM *+18 KM * | 336 Nm *+56 Nm * | 140 KM *+25 KM * | 364 Nm *+84 Nm * |
diesel | Kia Sportage IV 2.0 CRDi 136 KM 100 kW | 136 KM | 373 Nm | 150 KM *+14 KM * | 411 Nm *+38 Nm * | 176 KM+40 KM | 459 Nm+86 Nm | 185 KM *+49 KM * | 485 Nm *+112 Nm * |
benzyna | Kia Sportage IV 1.6 T-GDI 177 KM 130 kW | 177 KM | 265 Nm | 183 KM *+6 KM * | 273 Nm *+8 Nm * | 190 KM *+13 KM * | 292 Nm *+27 Nm * | 200 KM *+23 KM * | 318 Nm *+53 Nm * |