Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | MG ZT 2.0 CDTi 131 KM 96 kW | 131 KM | 300 Nm | 145 KM *+14 KM * | 330 Nm *+30 Nm * | 160 KM+29 KM | 365 Nm+65 Nm | 168 KM *+37 KM * | 390 Nm *+90 Nm * |
benzyna | MG ZT 2.5 V6 163 KM 120 kW | 163 KM | 230 Nm | 168 KM *+5 KM * | 237 Nm *+7 Nm * | 179 KM+16 KM | 250 Nm+20 Nm | 188 KM *+25 KM * | 276 Nm *+46 Nm * |