Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Peugeot 308 I 1.6 HDi 92 KM 68 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Peugeot 308 I 1.6 HDi 109 KM 80 kW | 109 KM | 240 Nm | 120 KM *+11 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+21 KM | 285 Nm+45 Nm | 137 KM *+28 KM * | 312 Nm *+72 Nm * |
diesel | Peugeot 308 I 1.6 HDi 112 KM 82 kW | 112 KM | 240 Nm | 124 KM *+12 KM * | 264 Nm *+24 Nm * | 130 KM+18 KM | 315 Nm+75 Nm | 137 KM *+25 KM * | 331 Nm *+91 Nm * |
diesel | Peugeot 308 I 1.6 HDi 90 KM 66 kW | 90 KM | 215 Nm | 100 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+21 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+27 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |
diesel | Peugeot 308 I 1.6 HDi 92 KM 68 kW | 92 KM | 215 Nm | 102 KM *+10 KM * | 237 Nm *+22 Nm * | 111 KM+19 KM | 280 Nm+65 Nm | 117 KM *+25 KM * | 294 Nm *+79 Nm * |
diesel | Peugeot 308 I 2.0 HDi 136 KM 100 kW | 136 KM | 320 Nm | 150 KM *+14 KM * | 352 Nm *+32 Nm * | 152 KM+16 KM | 390 Nm+70 Nm | 164 KM *+28 KM * | 416 Nm *+96 Nm * |
benzyna | Peugeot 308 I 1.6 THP 150 KM 110 kW | 150 KM | 240 Nm | 155 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 184 KM+34 KM | 295 Nm+55 Nm | 194 KM *+44 KM * | 310 Nm *+70 Nm * |
benzyna | Peugeot 308 I 1.6 THP AT 140 KM 103 kW | 140 KM | 240 Nm | 145 KM *+5 KM * | 248 Nm *+8 Nm * | 168 KM+28 KM | 269 Nm+29 Nm | 177 KM *+37 KM * | 288 Nm *+48 Nm * |
benzyna | Peugeot 308 I 1.6 VTi 120 KM 88 kW | 120 KM | 160 Nm | 124 KM *+4 KM * | 165 Nm *+5 Nm * | 126 KM+6 KM | 167 Nm+7 Nm | 133 KM *+13 KM * | 192 Nm *+32 Nm * |