Poniższy wykres przedstawia symulację dla Chip Tuningu
Chip tuning Subaru Legacy IV 2.0 D 150 KM 110 kW polega na przeprogramowaniu sterownika silnika na nowe indywidualnie przygotowane ustawienia, dopasowane do konkretnego auta i zwiększające moc i moment obrotowy silnika, a następnie na badaniu rezultatów na hamowni podwoziowej. Dodatkowe korzyści to lepsza praca silnika i większa elastyczność, wzrost dynamiki już od niskich obrotów i oszczędność paliwa przy umiarkowanym stylu jazdy.
Paliwo | Opcja | Oryginał | Eko tuning | Chip tuning | Extreme tuning | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | Moc | Moment | ||
diesel | Subaru Legacy IV 2.0 D 150 KM 110 kW | 150 KM | 350 Nm | 165 KM *+15 KM * | 386 Nm *+36 Nm * | 185 KM+35 KM | 420 Nm+70 Nm | 195 KM *+45 KM * | 455 Nm *+105 Nm * |
benzyna | Subaru Legacy IV 2.5 173 KM 127 kW | 173 KM | 229 Nm | 179 KM *+6 KM * | 236 Nm *+7 Nm * | 184 KM+11 KM | 244 Nm+15 Nm | 194 KM *+21 KM * | 275 Nm *+46 Nm * |
benzyna | Subaru Legacy IV 3.0 245 KM 180 kW | 245 KM | 297 Nm | 253 KM *+8 KM * | 306 Nm *+9 Nm * | 260 KM+15 KM | 312 Nm+15 Nm | 273 KM *+28 KM * | 357 Nm *+60 Nm * |